Blog Lambat Vs Blog Laju


Salam to all,
Sebab terjadinya tajuk entri sebegini kerana saya rasa macam blog saya ni hyper lambat bila loading. Lebih-lebih lagi kalau bandwith celcom dah sampai 5GB. Kenapalah 5GB, kenapa tak 500GB ker, 1TB ke terus. 5GB tu bukannya banyak. 5 movie pun dah penuh + kalau tambah dengan rajin youtube lagi. Memang tak cukup makanlah. Terpaksalah limitkan download.

So bila saya buat research memang banyak batu bata kat dalam blog saya ni. Memang banyak gadget yang memberatkan blog. Sekarang ni semua batu bata tu saya dah buang dan yang tinggal hanya basic sahaja seperti ShoutMix dan Ads. Mesti ramai yang singgah kat blog saya ni kejap je kan. Pastu bila lambat loading kompom trus blah.

Kalau masih lagi loading lambat silalah bagi cadangan yang membina.

Video sekadar hiasan di hari sabtu.. 

2 comments:

  1. kalau guna broadband, tak payah nak mendownload movie..merugikan limit jer..nanti bila dah lambat memang mengamuk la kan..youtube pun tak payah bukak..

    ReplyDelete
  2. tak pernah dah download movie ni zack..dah la broadband banyak buat hal.

    ReplyDelete