Kenapa tak dapat?

Salam to all, hari yang berlalu dengan pantas. Di samping pantas tangan juga tangan mencari info terbaru. Agaknya macam dah keras tangan untuk menaip sebab dah lama menyepi. Hari ini kurang bernasib baik sebab lelongan tanah tidak berjaya. Aduh..Aduh...

Jam 10 pagi tepat wa punya muka sudah termampang di Jabatan Tanah untuk melelong. Area tempat melelong adalah di kantin (Agak ganjil di situ). Biasalah, tumpuan orang ramai kan di kantin. Peguam dan orang-orang penting dah datang, tunggu punya tunggu sorang bidder pun tarak. Takkan nak suruh makcik kantin jadi bidder. Lepak jap, minum milo ping. Tambah lagi 20 minit masih gak tiada bidder. Last-last saya terpaksalah tangguh lelongan pada hari lain yang ditetapkan jabatan tanah.

Masyuk pun tangguh gak lah, huhuhu. Yang call kata nak ikut auction lebih 20 orang, kos fax dan perbelanjaan lain pun tak tau kira camna dah. Bayangkan setiap seorang perlu fax 13 dokumen tanah ke lebih 20 orang. Risk! Risk! Risk!

Actually saya memang yakin lelongan akan berjaya, tapi mungkin inilah dikatakan nasib. Agaknya di kawasan lain camna sambutan lelong ni ek? macam di KL ker, mesti berebut-rebut nak bid. Auction yang paling happening pernah saya handle pun tak sampai 10 orang. Itupun bidders kurang berani untuk mem bid. Agaknya ada sekatan fulus kot bila target price dah lebih limit.

Impian saya dalam bidang lelong ini adalah untuk menjadi auctioner di bandar-bandar besar. Claim pun besar gak. Masyuk! Masyuk! hahaha

Dats all,
Salam,
C ya



No comments:

Post a Comment